7 Haziran 2009 Pazar

GELİK PİLAVI

Uzun zamandır yoktum ev taşıma telaşı, yerleşme telaşı derken anca toparladım kendimi ilk zamanlar bu yapılırmı bana diye eşime söyleniyordum ama şimdiii buranın güzelliğini görünce huzurlu ve mutlu yaşamın karşısında bana sus geldi :))) uzun zamandır davet etmeyi planladığım biricik arkadaşlarımı taşınma telaşımız yüzünden bir türlü davet edememiştim ve bu haftasonu onları yeni evimde ağırladım. özlemim http://www.mutfaksaatim.blogspot.com/ve dilekçim eşleriyle ve yavru kuşlarıyla birlikte güzel bir akşam yemeği yedik. Menümü özel tutmaya çalıştımm ve inanırmısınız hiç yorulmadım ertesi gün kalktığımda ne yorgundum ne birşeyy insan sanırım sevdiği insanlar için birşyeler yaptığı zaman yorulmuyor. Yemeklerimi herkes çok beğendi özellikle özlemciğimin eşi volki en çok ona sevindim çünkü biraz zor beğenir kendisi :)) meloştaaa elleriyle mmmm mmmm yapa yapa yedi.
Menümde ;
Bademli Çorba
Hünkar Beğendi
Gelik Pilavı
Semizotu salatası
Sigara Böreği
Akdeniz Salatası
Zeytinyağlı taze fasülye
veee
Çikolatalı kedidilli parfe

Diğerlerinin tarifini zaman buldukça yayınlıycam.



Malzemeler:

1.5 Bardak Pirinç
300 gr Mantar

1 su bardağı bezelye
1 Baş Soğan
Dereotu
1 Kaşık Tereyağ
Tuz
3 Bardak Tavuk yada Et Suyu
2 Patates (Haşlanmış)
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı :

Önce pirinci sıcak suda ıslatıp bekletiyoruz .Patatesleride haşlamak için ocağa koyuyoruz. Soğanı küp küp doğrayıp tereyağ ile biraz kavuruyoruz, yıkayıp küçük kestiğimiz mantarları ve bezelyeleri ekleyip kavurmaya devam ediyoruz pirinçleri yıkayıp ilave ediyoruz tuzunuda koyuyoruz biraz daha kavuruyoruz. 3 bardak kaynar halde olan tavuk yada etsuyunu tencereye ilave edip pilavı pişiriyoruz. Haşlanan patatesleri soyup püre yapıyoruz içine rendelenmiş kaşarpeynirini ilave edip karıştırıyoruz. Pişen pilavımıza yıkayıp doğradığımız dereotunu ekleyip karıştırıyoruz.Minik toprak güveçlere pilavı yerleştirip üzerine patates-kaşar karışımını sıvıyoruz. 200 derece fırında üstü kızarana kadar bekletiyoruz. Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder